قابل توجه خریداران محترم

چنانچه اقدام به خرید هر یک از محصولات فروشگاه جهان مهر نمودید، لطفاً با سایر اعضای خانواده هماهنگی نمایید تا در صورت عدم حضور شما، محصول را از مامور پست تحویل بگیرند.
با سپاس از همکاری شما،
مدیریت فروشگاه جهان مهر.
JahanMehr35@Gmail.Com
0935 716 1943

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

مستند رژه پنگوئن ها

March of penguins
فیلم مستند رژه پنگوئن‌ها با کارگردانی لوک ژاکه و صدای مورگان فریمن محصول انجمن جغرافیای ملی در سال ۲۰۰۶ است.



فیلم مستند «رژه پنگوئن‌ها» در این مهاجرت زمستانی، پنگوئن‌های امپراطور را همراهی کرده و حقایقی شگفت‌انگیز از زندگی آنها را به تصویر می‌کشد.
برای ساختن این شاهکار مستند، لوک ژاکه، کارگردان فرانسوی فیلم به همراه گروهش، یک سال تمام را در سخت‌ترین شرایط سرزمین جنوبگان سپری کردند و نتایج تلاش آنها را در تک تک فریم‌های این فیلم مستند ۸۰ دقیقه‌ای می‌توان مشاهده کرد.
فیلم مستند «رژه پنگوئن‌ها» رکورد فروش ۷۷ میلیون دلار فروش گیشه در ایالات متحده را داشت و بیش از ۴ میلیون DVD از این مستند فروخته شد.
این مستند 85 دقیقه‌ای به نحوه زندگی پنگوئن‌ها دراجتماع و فداكاری این حیوان در خانواده می‌پردازد وبه نكات ریز و حساس زندگی پنگوئن‌ها‌ در كوچ، مقاومت درسرما، نظم و ترتیب در رژه‌ها و فداكاری پدرخانواده درنگهداری تخم به مدت سه ماه دربین دو پا و تغذیه مادر اشاره می‌كند.
در این مجموعه پای بند بودن به قوانین و مقررات زندگی اجتماعی برای بیننده به تصویر کشیده می‌شود.
« رژه پنگوئن ها » ، مستند سخت و طاقت فرساي پنگوئن ها براي بقا و دست و پنجه نرم کردن آنها بين مرگ و زندگي است .این فیلم بعد از مستند فارن هایت دومين فيلم مستند پرفروش تاريخ سينماست.

مصاحبه اي که در زير مي آيد، گفتگويي است که مجله National Geographic با کارگردان اين فيلم انجام داده است.

استفان لوگرن: پيش زمينه اي از اين موضوع به عنوان يک زيست شناس داشتيد، چه شد که به زندگي پنگوئن ها علاقه مند شديد؟
لوک ژاکوت: سال 1992 ، 14 ماه را براي تحقيق در اين رابطه در قطب جنوب گذراندم. همچنين قبلا فيلمبرداري فيلم ديگري راجع به پنگوئن ها بوده ام تحت عنوان ، گردهمايي پنگوئن ها. همان موقع جذب زيبايي قطب جنوب شدم و فکر کردم زندگي کردن پنگودن ها روي لبه تيغ داستان عالي براي فيلم خواهد بود. چنين داستاني تمان آيتم هاي يک درام واقعي را يکجا داشت : عشق، زندگي و مرگ.

ا.لوگرن: نريشن هاي فيلم از نگاه پنگودن ها بيان مي شود و ما افکار آنها را مي شنويم، چرا چنين شيوه اي را بري روايت داستان انتخاب کرديد؟
ل.ژاکوت: مي خواستم فيلم را از ژانر مستند خارج کنم. دوست داشتم داستاني را بيان کنم که اين حس به بيننده القا شود که واقعا با پنگوئن ها بوده و آنجا حضور داشته است.

ا. لوگرن: بعضي افراد اعتقاد دارند شما ديوانه بوديد که بيش از يکسال را در چنين منطقه نامساعدي گذرانديد.
ل.ژاکوت: بعضي افراد عاشق کوهنوردي اند. بعضي ديگر بيابان گردي يا دريانوردي را دوست دارند اما فکر مي کنم زندگي کردن در مناطق قطبي راحت تر از اينهاست. در چنين مناطقي خود به خود حس کنجکاوي و ماجراجويي به وجود مي آيد. هر چند که با مشکلات زيادي روبرو مي شويد ولي اگر يک بار آنجا بمانيد با آن شرايط خودتان را وفق مي دهيد. با گذشت زمان ياد مي گيريد در برابر باد هاي وحشتناک چطور مقاومت کنيد ، طوفان هايي که گاهي اوقات خطرناک تر از سردي زياد هوا هستند و اين را هم ياد مي گيريد که کمتر حرکت کنيد.

ا.لوگرن: کدام ويژگي قطب جنوب شما را جذب کرد و به نظرتان خيره کننده بود؟
ل.ژاکوت: توصيف نکردني است( شگفت انگيز است ). شبيه هيچ کجاي زمين نيست. آنجا با کوه يخي که وسعتش حدود 30 کيلومتر است روبرو مي شويد. يک محيط عجيب و اسرار آميز است و تنها کاري که مي توانستم براي انتقال زيبايي هاي آنجا انجام دهم استفاده از صدا بود. معمولا کسي به دنبال چنين چيزهايي نمي رود. دو رنگ بيشتر نمي بينيد. بوي چيزي به مشام تان نمي خورد و انتقال چنين حسي کار واقعا دشواري بود. همه اين چيزها مورد علاقه من بودند و ناچار به کار با آنها بودم.

ا.لوگرن: چگونه با پنگوئن ها ارتباط برقرار کرديد؟
ل.ژاکوت: ارتباط برقرار کردن با آنها خيلي ساده است. از انسانها نمي ترسيدند. کار با آنها خيلي راحت بود، چون رفتارشان در هر شرايطي، کارهايي که انجام مي دادند و مسيري که انتخاب مي کردند قابل پيش بيني بود. آنجا پيش بيني هر چيزي امکان پذير بود. با 3000 زوج پنگوئن روبرو بوديم که همه آنها در تمام مواقع رفتارهاي مشابه داشتند.

ا.لوگرن: درباره موضوع اصلي فيلم توضيح دهيد؟
ل.ژاکوت: مي خواستم راجع به مسائلي صحبت کنم که حس مي کردم چيزي بيش از يک توضيح علمي است. فيلم درباره تلاش و تقلاي پنگوئن ها بين مرگ و زندگي است. محدوديت هاي طبيعي که براي زندگي آنها وجود دارد را بيان مي کند. آنها جايي زندگي مي کنند که هيچ يک از مخلوقات ديگر قادر به زندگي در چنين منطقه اي نيستند. اين مسئله اي بود که بيش از همه ذهن من را به خودش مشغول کرده بود. که چطور اين کار را مي کنند و يا چگون از عهده چنين چيزي بر مي آيند؟

ا.لوگرن: با ديدن فيلم فهميدم که با وجود مشکلاتي که براي جفت گيري دارند ولي چقدر شاد و سرزنده هستند...
ل.ژاکوت: درسته. زندگي به وسيله مسائل و چيزهاي کوچک و کم اهميت تهديد مي شود مثل وجود يک سوراخ در يک قالب يخ. پنگوئن ها دست به يک سفر باور نکردني مي زنند و بعد در هرلحظه هر اتفاقي ممکن است برايشان بيفتد. در يک لحظه همه چيز مي تواند ناپديد شود و مجبور شوند تا سال بعد براي انجام دوباره اين مسافرت صبر کنند. دوست داشتم اين حس که حتي يک لحظه امن و آرام براي پنگوئن ها وجود ندارد محور داستانم باشد.

ا.لوگرن: چرا هميشه ( هر سال ) به يک محل براي جفت گيري مي روند؟
ل.ژاکوت: چهار سايت اطراف قطب جنوب است که پنگوئن ها براي جفت گيري به آنجا مي روند و آنها را تقسيم مي کنند. در مدت زايمان احتياج به يک تکه يخ دارند و کوه يخي پناهگاه خوبي براي آنهاست. چون از شدت طوفان ها کم مي کند و شبيه آبادي هاي کوچکي در قطب هستند.

ا.لوگرن: مدت زمان فيلمبرداري چقدر طول کشيد؟
ل.ژاکوت: يک سال و 120 ساعت تصوير داشتيم. تصاويري که تا پيش از اين کسي نديده و جايي وجود ندارد.

ا.لوگرن: چقدر به موفق شدن فيلم در اسکار اميدواريد؟
ل.ژاکوت: اسکار؟ به نظرم يک روياست. وقتي از يک جاي دور به اينجا مي آييد به نظرتان مي رسد که گرفتن جايزه اسکار يک چيز غير ممکن است. هنوز هم نمي توانم چنين چيزي را تصور کنم.
در این مستند همه چیز از تولد تا مرگ، از نامزدی تا ازدواج از كمدی تا تراژدی و از عشق تا مبارزه برای بقا را، می‌توانید ببینید.
«رژه پنگوئن‌ها» سفر اودیسه‌وار جفت‌های پنگوئن در سرمای قطب شمال را به تصویر می‌كشد.
یک DVD- قیمت 3000تومان

هیچ نظری موجود نیست: